هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

m.ad ۳ شهریور ۱۴۰۲
هزینه ارتودنسی نامرئی
()

یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی دندان، ارتودنسی نامرئی است. ارتودنسی نامرئی در بین جوانان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افرادی که تمایلی به سیم کشی دندان های خود نداشته اند اکنون با روی کار آمدن این روش جدید تصمیم به ارتودنسی دندان گرفته اند. اما سوالی که اکثر مراجعه کنندگان دارند این است که هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟ در این سری از مقالات دکتر کامیار خضری متخصص ارتودنسی همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

قبل از هرچیزی لازم است در همین ابتدا بدانید که واقعا هیچ قیمت دقیقی برای هیچکدام از خدمات دندانپزکشی از دندانپزشکی ترمیم و زیبایی گرفته تا ارتودنسی دندان و ایمپلنت دندان وجود ندارد. هرچه هست تنها محدوده یا بازه ای از قیمت ها است. برای همین اگر بخواهید تحت ارتودنسی نامرئی قرار بگیرید بسته به نوع دستگاهی که انتخاب می کنید هزینه ارتودنسی نامرئی از ۱۱ میلیون تومان به بالا به ازای هر فک است. ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید هر دستگاه به صورت حدودی چقدر هزینه دارد و فراموش نکنید این قیمت ها حدودی هستند و تنها راه تعیین هزینه نهایی مراجعه به کلینیک ارتودنسی است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟ (تعریف دقیق این نوع ارتودنسی)

بیشتر از اینکه خود متخصصان ارتودنسی بخواهند از عبارت ارتودنسی نامرئی استفاده کنند، این مردم عادی و مراجعان هستند که به طور گسترده از این عبارت استفاده کرده و آن را تبدیل به یک اصطلاح دندانپزشکی کرده اند. در اصل ما چیزی به این اسم نداریم اما چون روش ها و دستگاه های بکار رفته برای صاف و یکدست کردن دندان ها تقریبا شفاف هستند و یا در دید نیستند به آن ها در مجموع نامرئی گفته می شود. دستگاه های ارتودنسی شفاف یا ناپیدا متنوع هستند و هر کدام قیمت و هزینه خاصی دارند.

قیمت انواع ارتودنسی نامرئی

ما سه دستگاه رایج و شناخته شده داریم که در حوزه دستگاه های شفاف و ناپیدا قرار می گیرند. این سه دستگاه عبارتند از:

برای اینکه بتوانیم اقدام به برآورد هزینه ارتودنسی نامرئی کنیم لازم است که ابتدا به صورت مختصر با هر کدام از این روش ها آشنا شده سپس قیمت هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنیم. ما اینکار را برای شما در ادامه انجام داده ایم.

هزینه ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین چقدر است؟

عکس ارتودنسی شفاف

قیمت ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف ارتودنسی یا همان اینویزیلاین‌ ها که نوعی ارتودنسی متحرک هستند در ایران ۱۱ میلیون تومان به بالا به ازای هر فک است.

اینویزیلاین ها نوعی دستگاه های شفاف ارتودنسی هستند که در ایران با نام پلاک شفاف ارتودنسی هم شناخته شده هستند. چند سال اخیر تمایل مردم به استفاده از اینویزیلان ها افزایش چشمگیری داشته، این پلاک ها بیشتر مورد پسند بزرگسالان هستند زیرا حین استفاده اصلا قابل توجه نیستند و سخت می شود آن ها را روی دندان ها یا در طرح لبخند مشاهده کرد.

اینویزیلاین ها توسط فناوری های امروزی و با کمک اسکن های سه بعدی ساخته می شوند. اگر مشکل ارتودنسی شما جزئی است بهترین گزینه درمانی برای شما استفاده از اینویزیلاین ها است.

قیمت ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی چقدر است؟

ارتودنسی سرامیکی

قیمت ارتودنسی نامرئی با براکت های شفاف سرامیکی یا همان ارتودنسی سرامیکی در کشور ما از ۱۳ میلیون به بالا به ازای هر فک است.

ارتودنسی سرامیکی جزء دستگاه های ارتودنسی ثابت است تنها با این فرق که در ارتودنسی ثابت معمولی براکت ها فلزی هستند اما در سرامیکی، همانطور که از نامش پیدا است از جنس سرامیک است. این مدل براکت ها نیز بیشتر توسط بزرگسالان مورد استفاده قرار م یگیرند.

قیمت ارتودنسی نامرئی با سیستم لینگوال چقدر است؟

ارتودسی لینگوال - ارتودنسی پشت دندانی

هزینه ارتودنسی نامرئی با سیستم لینگوال از ۱۶ میلیون تومان به بالا به ازای هر فک است و جزء گران ترین روش های ارتودنسی نامرئی است.

یکی از تکراری ترین پرسش ها در خصوص قیمت ارتودنسی لینگوال علت بالا بودن هزینه آن است. در پاسخ باید گفت که این سیستم  در اصل همان سیستم فلزی رایج ارتودنسی است. اما یک تفاوت عمده بین این دو وجود دارد و آن تفاوت این است که براکت ها، سیم ها و سایر بخش های بریس ارتودنسی باید به جای جلوی دندان به پشت دندان ها در مجاورت با زبان متصل شوند. و به طور کلی به دلایل زیر در مجموع قیمت ارتودنسی لینگوال بالا است:

  • نصب این سیستم دشوار است و زمان زیادی نیاز دارد.
  • بریس های آن مقاوم تر هستند.
  • مراقبت و نگهداری زیادی میطلبند.
  • اگر براکت یا اجزای بریس بشکند یا آسیب ببیند هزینه ترمیم و تعمیراتش زیاد است.

چه عواملی روی قیمت ارتودنسی نامرئی تاثیر می گذارند؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، هیچگاه نمی توان یک قیمت دقیق برای هیچ یک از خدمات دندانپزشکی ذکر کرد. در عوض ما یک محدوده قیمت م یدهیم و ارائه قیمت دقیق را موکول می کنیم به زمانی که به کلینیک ما مراجعه کنید آنگاه با ارزیابی های دقیق قیمت ها را ارائه  می دهیم. اما برخی عوامل که روی هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیرگذار هستند را همواره به مراجعان توضیح می دهیم:

برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

  • موقعیت مکانی مرکز ارتودنسی
  • نوع مطب یا کلینیک دندانپزشکی
  • تخصص و مهارت دندانپزشک
  • نوع دستگاه یا سیستم بکار رفته
  • برنامه های پرداخت (قسطی، نقدی و …)
  • مدت زمان درمان
  • سایر هزینه ها
  • و …

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.