فواید لمنیت دندان آشنایی با ۵ مزیت لمینت دندان

لمینت دندان
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ترمیم و زیبایی مقالات
متخصص ارتودنسی در کرج

لمینت دندان می تواند به احیای لبخند شما و ترمیم مشکلاتی از قبیل لب پر شدن جزئی دندان، ترک دندان و تغییر رنگ کمک کند. اگر نسبت به لبخندتان و اجزای آن احساس ناخوشایندی دارید و دوست ندارید لبخند بزنید یا حین خندیدن جلوی دهان خود را میگیرید، میتوانید از مزایا و فواید لمینت دندان بهره ببرید. این ونیر های دندانی قادرند به بهترین شکل ممکن عیوب ظاهری دندان شما را برطرف کنند و مهمترین وسیله برای طراحی لبخند در افراد هستند. ادامه مقاله را بخوانید تا با دست کم ۵ مورد از مزایای لمینت دندان که به نوعی مشهور به ارتودنسی فوری است آشنا شوید.

  1. عیوب دندان را میپوشاند و ترمیم میکند

لمینت دندان قادر است اغلب مسائل و عیوب دندان از لحاظ ظاهری و زیبایی شناختی که در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند را به خوبی برطرف کند. مهمترین عیوبی که ما میتوانیم با کمک فواید لمینت دندان آن ها را برطرف کنیم عبارتند از:

فواید لمنیت دندان

  • تغییر رنگ دائمی دندان (به دنبال فرسایش مینا و پدیدار شدن دنتین که زرد رنگ است)
  • ترک خوردن دندان
  • لب پر شدن
  • کوتاه یا بلند بودن دندان
  •  وجود فاصله بین دندان ها
  • بالا رفتن لثه ها
  • عدم تراز خط لثه
  • و …
  1. نیاز زیادی به تراش مینای دندان ندارد

مینا سطحی ترین و البته محکمترین لایه دندان است. این لایه به رنگ سفید است و ما سفید رنگ بودن دندانمان را مدیون همین لایه هستیم. این لایه زنده نیست و اگر دچار فرسایش شود دیگر قابل ترمیم نخواهد بود. و باید با روش های دندانپزشکی و مصنوعی آن را ترمیم کرد.

همانطور که احتمالا میدانید برای نصب روکش دندان باید بخشی از ضخامت مینا را تراش داد. به نسبت ونیر کامپوزیت و سایر روکش های دندانپزشکی، برای نصب لمینت ما تنها ضخامت اندکی از مینای دندان را تراش میدهیم زیرا خود لمینت ها به اندازه کافی نازک هستند. برای این پروسه حتی ممکن است نیازی به بیحسی نداشته باشید و بعد از اتمام پروسه میتوانید خیلی زود از فواید لمینت دندان بهره ببرید.

  1. از تغییر رنگ دندان شما جلوگیری میکند

در مقایسه با ونیر کامپوزیت که در برابر لکه و رنگ آسیب پذیر است، ساختار لمینت ها به گونه ای است که به سختی رنگ میپذیرد. اگر شما بتوانید به طور منظم از آن ها مراقبت کنید احتمالا در تمام طول عمر لمینت، شما شاهد تغییر رنگ آن ها نخواهید بود و همچنان از لبخندی سفید و درخشان بهره خواهید برد. با انجام توصیه های مراقبتی که متخصص زیبایی به شما خواهد گفت میتوانید دست کم تا ۱۰ سال از تمام مزایای لمینت دندان بهره ببرید.

  1. در کمترین زمان ممکن اعتماد به نفس شما را بالا میبرد

به نسبت سایر روش های دندانپرشکی ترمیم و زیبایی مثل ایمپلنت دندان و حتی ارتودنسی دندان، نصب لمینت تنها دو جلسه زمان نیاز دارد و بعد از آن شما به یک لبخند کامل و بی عیب و نقص  دست پیدا خواهید کرد. در اولین جلسه متخصص زیبایی بخش بسیار جزئی و نازکی از ضخامت مینای دندان شما را تراش میدهد تا روکش بتواند بدون بیرون زدگی روی دندان چسبانده شود. سپس از دندان های شما قالب گرفته میشود تا متناسب با دندان هایتان برای شما لمینت ساخته شود. تا آماده شدن این ونیر پرسیلین های جدید، برای شما روکش های موقتی قرار داده میشود تا دندان شما حساس نشود. و در جلسه دوم آن ها را نصب کنید. تنها با دو جلسه محدود که در مدت زمانی کمی به اتمام میرسد شما میتوانید یک عمر از مزایا و فواید لمینت دندان بهره ببرید.

  1. نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی ندارند

مراقبت از لمینت دندان

بر خلاف روش های دندانپزشکی مرسومی مانند ارتودنسی دندان که نیازمند رسیدگی و مراقبت بالایی هستند، لمینت ها تنها نیازمند مراقبتی اندک هستند و دقیقا به همان اندازه مراقبت نیاز دارند که دندان های طبیعی خودتان دارند. لمینت ها برخلاف ونیرکامپوزیت ها در برابر لکه و تغییر رنگ نسبتا مقاوم تر هستند با این وجود به یک اندازه نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. تنها هزینه نگهداری و مراقبت از لمینت ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است آن هم روزی دو بار است. در کنار این دو مورد مراقبت منظم و هر ۶ ماه یکبار به متخصص زیبایی میتواند متضمن استفاده بدون دردسر از آن ها میشود.

بهتر است بخوانید:

به دنبال یک کلینیک خوب جهت انجام لمینت دندان هستید؟

زمانی که این مقاله را خوانده و به انتهای آن رسیده اید احتمالا مایل هستید که برای تغییر لبخند یا اصطلاحا برای طراحی و اصلاح لبخند اقدام به نصب لمینت دندان کنید. همانطور که خواندید فواید لمینت دندان زیادند و کمترین آن ها افزایش اعتمادبنفس است. اگر هنوز جایی برای نصب لمینت پیدا نکرده اید خوشحال میشویم که به کلینیک دندانپزشکی (درکلینیک) مراجعه کنید تا با ارزیابی به شما مشاوره رایگان ارائه دهیم و چنانچه به ما اعتماد کردید، در بهترین شرایط و با بهترین لمینت ها اقدام به اصلاح  طرح لبخندتان کنیم. اگر سوالی دارید اینجا و اگر میخواهید از ما نوبت آنلاین بگیرید روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

نظر بدهید

لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

تعداد 2

با توجه به وجود روش های مختلف و به خصوص مواد متنوع در بازار با کیفیت های مختلف در صورت انتخاب روش صحیح درمانی متناسب با نیازهای دندانی هر فرد و همچنین استفاده از مواد بلیچینگ معتبر با کارایی مناسب، این درمان ضرری ندارد.

ناشناس :
آیا انجام درمان لمینت سرامیکی برای دندان ها مضر است و مستلزم تراش زیادی است، اما در روش لمینت کامپوزیتی نیازی به تراش ندارد؟  
پاسخ :
جواب این سوال بسیار مفصل است. اگر بخواهیم با دیدگاه تخصصی و ریز بینانه به سوال نگاه کنیم باید گفت که این یک شایعه در بین عموم است که صحت علمی ندارد. در واقع هریک از این روش ها در صورت به کارگیری بر روی بیماران ممکن است نیاز به عدم تراش- یا تراش بسیار کم و یا کمی بیشتر( بسته به موقعیت ویژه ی دندان ها و وضعیت دندانی منحصر به فرد هر بیمار) داشته باشد که تصمیم در مورد استفاده از کدام ماده (کامپوزیت یا سرامیک در بازسازی لبخند) کاملاً وابسته به دانش و مهارت و دیگاه تخصصی پزشک مورد اطمینان شما دارد.   درصورت انتخاب صحیح طرح درمان برای هر بیمار وانجام پروسه های درمانی به صورت دقیق و صحیح و همچنین استفاده از مواد مناسب کار در هر دو نوع کار (سرامیک یا کامپوزیت) می تواند نتایج بسیار عالی از نظر زیبایی و همزمان حفظ سلامت بافت ها و احترام به طبیعت به دنبال داشته باشد.

سوال از دکتر

سوال از دکتر
لطفا هنگام ارسال سوال جدید به این نکات توجه فرمایید.

  • برای دریافت مشاوره دقیق تر بهتر است حضوری مراجعه کنید. شما میتوانید با دریافت نوبت آنلاین سوالات خود را مستقیما از دکتر بپرسید
  • لطفا از صحت اطلاعات تماس خود اطمینان حاصل کنید در غیر اینصورت امکان ارسال پاسخ وجود نخواهد داشت.
  • لطفا دقت فرمایید که آدرس ایمیل www ندارد
  • لطفا تنها سوالات مرتبط را مطرح نمایید.

Maximum file size: 2.1MB