ارتودنسی یا لمینت دندان؟ کدامیک برای من بهتر است؟

ارتودنسی یا لمینت دندان؟ کدامیک برای من بهتر است؟

مهسا شیدایی ۲۳ آبان ۱۴۰۱
ارتودنسی یا لمینت
()

با پیشرفت تکنولوژی گزینه های بیشتری برای بهبود و زیبایی طرح لبخند به وجود آمده است که تنها مشکل این تنوع در گزینه ها، دشواری در انتخاب روش صحیح است. اگر می خواهید بدانید که بین ارتودنسی یا لمینت کدام یک برای شما مناسب تر است ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم

مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراجعه ی مکرر به دندانپزشک می تواند راه های مهم و تاثیرگذاری بر سلامت دهان و دندان باشد اما در صورتی که بیمار دچار ناهنجاری های دندان باشد، باید به دنبال روش های درمانی پیچیده تری بود.

در گذشته بیشتر افرادی که از مشکلات فکی و نامرتبی دندان ها رنج می بردند از بریس های ارتودنسی ثابت استفاده می کردند اما امروزه بریس های شفاف مانند اینویزیلاین از محبوبیت زیادی برخوردار هستند که نحوه استفاده از آنها بسیار راحت بوده و دارای ظاهری تقریبا نامرئی می باشند.

با این حال گزینه ی دیگری که می توان برای زیباسازی لبخند از آن بهره گرفت، لمینت یا ونیر سرامیکی می باشد که می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را اصلاح کند و لبخندی هالیوودی به بیمار هدیه دهد. در ادامه به شما می گوییم که کدام یک مناسب شماست ارتودنسی یا لمینت .

بریس های ارتودنسی: روشی سنتی برای مرتب کردن دندان ها

بریس های ارتودنسی سال هاست که به اصلاح مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان پرداخته است، این مشکلات عبارتند از:

  • اوربایت، آندربایت یا کراس بایت
  • فواصل زیاد بین دندانی
  • شلوغی شدید دندان ها

به طور کلی، بین ارتودنسی یا لمینت، بریس های ارتودنسی بهترین گزینه برای نامرتبی شدید چندین دندان محسوب می شوند. معمولا این مشکلات، به مرور زمان و با اعمال فشار ملایم به دندان ها به طور کامل از بین می روند. ارتودنسی می تواند به مدت طولانی، سلامت دهان و دندان ها را حفظ کند.

بیشتر افراد تمایلی به استفاده از بریس های ارتودنسی ندارند و به دنبال درمانی آسان تر و کم دردسر تر هستند. خوشبختانه امروزه بریس هایی به نام اینویزیلاین تولید شده است که شامل یک گروه از صفحات پلاستیکی شفاف می باشد و به شخص این امکان را می دهد تا در صورت نیاز آن را از دهان خود خارج کند.

بریس های ارتودنسی و اینویزیلاین هر دو روش هایی موثر و مطمئن هستند. قیمت و طول درمان آنها متفاوت است و بستگی به مشکل بیمار دارد. اما در تمامی موارد، نتیجه ی به دست آمده از ارتودنسی، دائمی و همیشگی است. برای اطلاع از تمام جزئیات بریس های ارتودنسی شامل طول درمان و قیمت ارتودنسی و همچنین مشاوره و معاینه دندان ها با مطب متخصص ارتودنسی در زعفرانیه، دکتر امیر کامیار خضری تماس گرفته یا به صورت آنلاین وقت بگیرید.

لمینت (ونیر سرامیکی): بهترین راه برای زیباسازی لبخند و ظواهر دندان ها

لمینت ها ساختار های سرامیکی خاصی هستند که برای هر بیمار به صورت سفارشی ساخته می شوند تا سطح دندان ها را بپوشانند. می توانید لمینت ها را مانند پوسته های صدفی در نظر بگیرید که هم از دندان ها محافظت می کنند و هم ظاهر زیبایی به آنها می دهند.

لمینت می تواند به طور موثری رنگ، شکل و حتی طول دندان را تغییر دهد. و در نهایت می تواند برخی مشکلاتی که بریس های ارتودنسی به وجود آوردند را اصلاح کند. لمینت ها خصوصا برای اصلاح فواصل بین دندانی بسیار مفید هستند.

در صورتی که از یکی از مشکلات زیر رنج می برید، بین ارتودنسی یا لمینت ، بهترین گزینه لمینت است

  • تغییر رنگ یا لکه دار شدن دندان ها به طوری که سفید کردن (بلیچینگ) نتواند آن را اصلاح کند.
  • دندان های شکسته یا ترک خورده که تنها نیاز به زیباسازی ظاهری داشته باشند.
  • طول یا شکل دندان هایتان مورد پسندتان نباشد.

قیمت کلی لمینت کردن، بسته به تعداد دندان هایی است که لمینت می شوند و ممکن است در نهایت برایتان با قیمت معقولی تمام شوند. با این حال لمینت ها قادر به اصلاح مشکلات پیچیده و نامرتی های شدید نیستند و تنها می توانند شکل و سطح ظاهری دندان ها را تغییر دهند.

چگونه می توان فهمید بین ارتودنسی یا لمینت کدام یک مناسب تر است؟

در صورتی که قصد دارید هر چه سریع تر دندان هایتان را صاف و یکدست کنید، لمینت ها می توانند بهترین گزینه برایتان باشند. نصب لمینت ها تنها ۳ جلسه طول می کشد؛ یک جلسه برای مشاوره و دو جلسه برای ساخت و نصب آنها روی دندان. به غیر از رعایت بهداشت دهان و دندان، لمینت ها نیاز به هیچگونه مراقبت و نگهداری خاصی ندارند.

لمینت ها می توانند بسیار هزینه بر باشند و باید هر ۱۰ سال یکبار تعویض شوند. یکی دیگر از معایب لمینت ها این است که در واقع در طی این فرآیند، مینای دندان در حد چند دهم میلی متر تراشیده می شود. بنابراین در صورتی که دندان هایتان مشکل خاصی ندارند و تنها برای مرتب کردن دندان ها لمینت را انتخاب کردید، باید در نظر بگیرید که با این کار به چند دندان آسیب وارد می کنید.

بریس های ارتودنسی دندان هایتان را دست نخورده نگه داشته و هیچ آسیبی به آنها وارد نمی کنند، به همین دلیل روش غیر تهاجمی تری برای صاف کردن دندان ها محسوب می شود. علاوه بر آن، بریس ها قادرند ناهنجاری های فک و مشکلات بایت را نیز اصلاح کنند، که در واقع بر سلامت کلی فرد اثر گذار خواهد بود. طول مدت درمان با بریس های ارتودنسی به طور قابل توجهی بیشتر از لمینت ها می باشد (به طور متوسط ۱ تا ۳ سال) اما صبور بودن شما می تواند به لبخندی طبیعی تر و سالم تر و کم هزینه تر منجر شود.

مشاوره تخصصی و انجام کلیه درمان های ارتودنسی در کرج و تهران

همیشه هم مجبور نیستید بین ارتودنسی یا لمینت یکی را انتخاب کنید

در برخی موارد می توان برای نتیجه گیری بهتر از لمینت دندان و ارتودنسی در یک راستا و به صورت مکمل استفاده کرد. متخصص ارتودنسی به کمک متخصص ترمیم و زیبایی دندان می توانند با استفاده از ترکیب چند روش، لبخندی زیبا را برای بیمار طراحی کنند.

اگر در زعفرانیه زندگی می کنید بهتر است یک متخصص ارتودنسی در زعفرانیه پیدا کنید و به وی مراجعه کنید زیرا به دلیل طولانی بودن مدت درمان ارتودنسی، طی کردن مسیر برای مراجعه به ارتودنتیست طاقت فرسا و دشوار می باشد

این پست برایتان چقدر مفید بود؟

بر روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات / ۵. تعداد امتیازات

تاکنون امیازی ثبت نشده است شما اولین امتیاز را ثبت کنید

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.